Olen siis reilu 60 vuotias mies ja olen lapsesta saakka haaveillut kunnon kajakista. Ja nyt olen siis kypsynyt ja hankin sen viimekesänä. Tarkoitus olisi ensikesänä tehdä useampiakin yönyli reissuja ja vähintään yksi pitempikin. Ja reissut teen vastoin kaikkia turvallisuus ohjeita yksin. Olen tällainen introvertti tyyppi joka tykkää tehdä kaikki mahdollinen aina yksin ja kärsien kaikki virheet kantapään kautta. Ihan itse! Siis nuo reissutkin teen yksin kuunnellen luonnon rauhaa sikäli kun moottoriveneiden ääniltä sellaista löytää.

Viime kesän alussa mulla oli tosiaan tuollainen kahden istuttava yksiaukkoinen kajakki. Tuossa siis istutaan ihan kajakin pohjalla. Elikkä siinä ei le varsinaista penkkiä vaan syvennykset peffalle.

vanhakajakkinokka.jpg

Tämä kajakki hommattiin aikoinaan lapsille ja kovassa käytössä olikin. Varsinkin poika meloi sillä ympäri järveä. Itsellä tuo jäi lähinnä satunnaiseen käyttöön. Tähän hätää nyt ei löydy ko. kajakista parempaa kuvaa. No tuo on kunnossa ja odottelee että pojanpoika kasvaa hiukan ja sit mennään yhdessä pitkin järveä. Pojanpoika edessä ja pappa takana. :-))

Parikertaa viimekesänä tuollakin meloin pienen matkan Riottia (siis uutta kajakkia) odotellessa. Noin siis harjoituksen vuoksi.

P1040742.jpg

Riotin sain juhannusviikolla. Ja siitä se sitten alkoi!